Een nieuwe vorm    van engagement

Een nieuwe vorm

van engagement

Een flinke boost geven aan de verkoop van de Nike running collectie

UITDAGING

Het verhogen van de engagement op social media en de verkoop van Zalando.

OPLOSSING

Een digitale styling tool, gelinkt aan Facebook en Zalando, welke alle features van de nieuwe collectie laat zien.

RESULTATEN

  • 63% engagement rate
  • 23% click-through naar Zalando
  • 5 verschillende talen

Nike running 


collectie 

AANPAK

Een interactieve mobile-only experience

De Zalando bezoeker is modebewust; sportkleding moet niet alleen goed voelen, het moet er ook goed uitzien. Nike wil dat klanten instinctief aanvoelen wat de innovatieve features zijn van hun collectie, dus creëerden wij een mobiele ervaring die het onderscheidend vermogen van de sportitems benadrukte.

Bekijk
de
video

Wij ontwikkelden een interactieve styling tool die drie verschillende maat modellen in een setting van allerlei weersomstandigheden lieten zien. Door te swipen kan je door de verschillende soorten kleding, looks, modellen en weertypes navigeren. Leer meer over de unieke producteigenschappen en stel de ultieme outfit samen.

De 'shop the look' button leidt naar de Zalando check-out pagina, waar de producten van de uitgekozen outfit klaar staan om besteld te worden. Zonder poespas, met één simpele klik.

Resultaten

De styling tool heeft de volgende engagement resultaten behaald (met wat hulp van gerichte video ads op Facebook).

63 %

Interactie

23 %

Click-through

39 s

Tijd gespendeerd

Een geweldig team van slimme mensen. Altijd bereikbaar en heel flexibel.
Anniek van Hartingsveldt
EMEA Zalando Brand Manager, Zalando